Juletider!

Oj då, redan julafton? Har inte hängt med riktigt i alla svängar det sista och det kändes igår när jag handlade de sista julklapparna. Vi brukar alltid vara klara med klapparna i god tid, så igår kände jag mig något stressad. Men nu är det som sagt julafton och nu är allt klart. Vid lunch kommer Rickards mamma hit för att äta lunch med oss, och i eftermiddag åker vi till mina föräldrar där vi anvjuter ett härligt julbord. Det blir första julbordet för oss i år, måste säga att jag saknar julbordet på Grand Hotel i Stockholm. Egentligen är det det enda julbordet värt att äta om man ska äta någonstans, där finns det ALLT man kan tänka sig! Vi har ätit där två år i rad förrut men av förståeliga skäl blev det inte så i år, men nästa år är det nog vi som packar ihop familjen och beger oss till huvudstaden för att mysa några dagar innan jul.

Och visst blev det en vit jul i år, så himla mysigt! Det var längesen det var så mycket snö - kan inte ens minnas när det var så sist. Snön brukar alltid komma efter jul i våra trakter. Ska se om jag inte kan komma ut i pulkabacken med brorsbarnen någon dag här snart, det är ju bara så kul och åka! Ser fram emot när vi kan ta med Sally ut i backen, men det lär förstås dröja ett par år till.

Sally växer och mår bra. Sist vägde hon 2900g och var 46cm lång. Hon borde vara över 3kg nu men vi har inte vägt henne på en vecka nu, och det blir först på måndag som hon ska vägas igen då vi ska till Skövde igen till Neomottagningen. Sally ska för vaccin för RS-virus tydligen, de ringde nu i veckan och informerade om det. Vi hade ingen aning om det, och vi ska tydligen stå för vaccinet själva. Ett rackarns dyrt vaccin, 2000kr/vaccin - hutlöst! Som tur är så har vi nästan kommit upp i högkostnadskortet för Sally pga hennes syrgas så vi kommer inte behöva betala så mycket. 

Nu verkar det som om det börjar bli vaket i vagnen, så det är bäst att avrunda här ifall det önskas mat! God jul på er allihopa, hoppas ni får en mysig jul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0