Mycket har hänt.

Ojoj, det var längesen jag skrev här men dagarna har liksom inte räckt till på något vis. När vi kommer hem om kvällarna är vi oftast så trötta så det blir inte mer gjort än att vi äter och sen slappar vid TV´n. Idag kom vi hem lite tidigare och det var rätt skönt tycker jag. Mycket har hänt hos Sally, hon har kommit upp till 1045g idag och har nästan fördubblat sin lägsta-vikt. Idag har de ändrat hennes mattider så istället för 12gånger/dygn så är det nu 10gånger/dygn. Det innebär att det blir lite glesare mellan målen och man får lite mer "ledigt", annars blir det istort sett att man bara matar henne då det är varannan timme. Nästa mål är att hon får mat var 3:e timme, kan nog bli bra för henne, så slipper man störa henne så ofta.

I torsdags fick hon för första gången prova på en så kallad vattensäng, det är en tempererad säng som håller 38 grader i madrassen. Där ligger hon så skönt och får syrgas i hennes huv som hon har över huvudet så hon slipper har syrgasgrimma. Hon klarar att ha grimma ett par timmar men sen är det besvärligt för henne. Med huven på sängen så kan hon ligga i flera timmar, och då får vi ha henne inne på vårat rum. Det är så skönt att slippa vara inne på salen där det bara är en massa oväsen från de andra kuvöserna.
Jag får huvudvärk av vissa varningssignaler, jag tycker droppräknaren på mitt jobb kan gå en på nerverna ibalnd och den låter inget jämflrt med dessa. De som gjort maskinerna som ger ifrån sig dessa signaler måste vara helt rubbade, så höga ljud är inte nödvändiga. Det fullkomligt skär i öronen, usch.. Det trista är väl lite också att personalen inte alltid heller kan vara tysta utan ljudnivån drar iväg där med. Kommer bli så skönt på många sätt när vi enbart kan vara i vårat egna rum och mer rå om oss själva.

Imorgon ska vi försöka bada lilla Sally igen, sist vi gjorde det gick det jättebra. Hon var så nöjd i det lagom varma vattnet och låg som en groda på rygg och sprattlade med benen. Efteråt låg hon och myste på den varma handduken länge. Vi får se hur vi kan få ihop planeringen imorgon, vi tänkte även sova över där imorgon och på så vis få mer timmar tillsammans med Sally.

Vår älskade dotter Sally..


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ni är fulla av kräft mod och styrka. All heder av er .kram

2009-10-10 @ 21:37:21
Postat av: Josefine

Hej!

Och tack så mycket - vi har ju BÅDA så söta flickor nu för tiden :))))



Hoppas allting går bra för er; jag vill ha en uppdatering, jag är ju så nyfiken!!! Men jag förstår att ni är trötta när ni kommer hem och att bloggen inte är prio ett just nu...



Men genom facebook får man ju lite info och det verkar ju gå jättebra för lilla Sally (som nu blivit riktigt stor!).



Kram

2009-10-23 @ 20:01:10
URL: http://josefinecataltepe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0