Bara hon och jag..

Sally fortsätter att öka i vikt och det känns så otroligt skönt! Idag visade vågen på 795g, vilket är 15g mer än igår. Det mesta ser ut att fortskrida som det ska, för var dag som går blir hon ju större och starkare så att hon klarar eventuellt bakslag bättre. De pratade om att det kan bli aktuellt att sätta på henne CPAP-maskinen igen om hon försämras i sin andning, men jag ber till högre makter att hon ska klara sig utan. Det skulle göra så ont i mitt hjärta och se henne med den masken på hennes lilla ansikte igen, samtidigt vet jag om att hon behöver den om hon skulle försämras. En svår situation OM det skulle bli så..

Även idag låg hon ute på mig, fick känna hennes lilla varma kropp mot min hud! Under tre mysiga timmar var det bara hon och jag tillsammans. Pappa Rickard fick visserligen vara med på ett hörn, hehe, men det känns ändå lite som om det är bara hon och jag. Det verkar fungera för henne att smälta den mat hon får genom sonden och hennes mage sköter sig som den ska. Imorgon ska de antagligen byta hennes sond och då ska vi passa på att ta kort när hon är utan sonden så vi får några kort då hon är utan någonting i ansiktet. Och har vi tur så kanske vi får bada henne nästa vecka, det är nästan så man vill filma det!

Vi har sovit två nätter hemma och det har fungerat förvånansvärt bra måste jag säga. Det som är svårt är att åka ifrån henne på kvällarna då vi har varit där hela dagen, man vill vara med henne jämt. Dock vet vi ju om att vi inte kan vara vakna 24 timmar om dygnet och sköta henne utan det är bättre vi är utvilade och klarar av dagarna tillsammans med henne. Vi har ett övernattningsrum i Skövde om vi skulle önska, men ännu har vi inte använt det. Får se hur det blir längre fram, då hon växer till sig mera och vi kommer ta hand om henne mer.

Vi träffade kuratorn idag, det kändes som om det kommer fungera med henne till skillnad mot hon i Göteborg. Vi ska ha ett nytt möte med henne redan på tisdag och bara det känns jättebra. Sen får vi se hur vi lägger upp samtalen, jag och Rickard har pratat om enskilda sessioner också, det finns ju olika saker vi behöver prata om.


Kommentarer
Postat av: ♥ Nina ♥

Kom på förresten, om du vill .. jag har laggt upp massor av bilder från Jordans första tid på bilddagboken. Heter Snöstjärna där om du vill kika. Första badet, å första måltiden med nappflaska... första dygnen. Ja det mesta. Det kanske kan lixom få er att se lite framåt? Hon ökar ju bra i vikt nu i alla fall! Starka Sally!

2009-09-25 @ 22:25:00
URL: http://snostjarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0