Snälla lilla Sally, bajsa!

Ja, stackars våran lilla tjej. Hennes största bekymmer just nu verkar vara att hennes mage inte verkar vilja komma igång. Hon har inte skött magen själv en enda gång sen hon föddes utan de har fått ge henne små "vattenlavemang" för att få ut något. Imorgon ska de göra en kontraströntgen på hennes små tarmar för att se om och var det kan vara stopp någonstans. Jag hoppas de hittar felet så de kan åtgärda det på bästa sätt. Man ser på henne att hon kämpar varje dag och det kanske kan vara hennes lilla mage som är roten till det onda. I övrigt är hon någorlunda stabil och tycks hämta sig bra.

Idag åkte jag och Rickard en tur med spårvagnen ett par hållplatser bort, dels för att kunna handla mat på ett bättre ställe ändet dyra stället vi hittade i krokarna här vid Ronald-huset, och dels för att komma ut och se lite annat. Vi passade på att fika samt handlade lite babykläder. Hittade tre så söta bodies i strl 50, dock kommer de inte passa än på jättelänge men de var det minsta som fanns.

Det blir bara två besök hos lilla Sally idag, känner ett visst dåligt samvete för det men samtidigt måste jag återhämta mig själv. Har haft huvudvärk till och från idag och jag tror det beror på dels spänning och sen även trötthet. Sover inte alltför bra om nätterna och när jag sover så drömmer jag och rör om i sömnen. Jag hoppas på att jag ska kunna somna i någorlunda tid idag och sova bra inatt så jag återfår mer styrka imorgon.

Vi fick en ny kuratortid, nästa onsdag ska det bli av. Så de räknar i alla fall med att vi ska vara här en vecka till, och är det så så måste det ju bli så. Här får hon det allra bästa tänkbara vård och vi bor bra. Vi saknar dock vårt hem och våra familjer och vänner samt katterna, men det är så här det får bli nu. Vi kan inte lämna Sally i nuläget och vi får kämpa tillsammans jag och Rickard, utan honom hade jag klappat ihop fullständigt. Vi pratade lite löst om att våra föräldrar ska komma på tisdag då jag fyller år. Då får de komma till Ronald-huset eftersom de inte får träffa Sally på sjukhuset med tanke på bl.a. infektionsrisker o.s.v. Så när de kommer ska de ta med diverse saker som vi behöver och lite post bland annat. Dock är ingen riktigt bestämt, allt avgörs på hur vi mår och hur allt har gått de kommande dagarna.

Tack för alla kommentarer, de guld värda!


Kommentarer
Postat av: Sara Karlsson

Hej på er!

Vill bara att ni ska veta att jag tänker på er alla tre, Sally verkar vara en riktig kämpe och ni med!

Ta hand om varandra.

Massa Kramar

2009-09-10 @ 21:12:39
Postat av: ♥ Nina ♥

Jag minns vad de sa åt mig, att man måste tänka på sitt bästa med. Att ta en paus å komma ut å göra saker ... man kan inte bara sitta inne hos barnet, man kan ändå inget göra. Tiden har sin gång. Att rå om varandra och att försöka må så bra det går i den situation man är i! Sally är stark!



Vi hade heller inga kläder då Jordan kom, men jag hade en snäll mor å en snäll vän som var å handlade en massa kläder. Å då fanns det storlek 38/40 samt storlek 44 på Lindex & H&M. Kika där om ni har vägarna förbi. Det kanske hon växer i tills hon får ha kläder på sig! =) KRAMAR i mängder!!

2009-09-10 @ 21:41:33
URL: http://snostjarna.blogg.se/
Postat av: Erika

Åå Sara tack för att vi får vara med och läsa om hur det går för er lilla Sally. Kristina läste upp ditt mail idag på jobbet och det rörda många till tårar, helt otroligt hon är verkligen en riktig kämpe er lilla tjej. Ta hand om er. Kram

2009-09-10 @ 22:54:14
Postat av: Anna-Karin Glad

HejGumman! Fick höra på jobbet vad som hänt att lilla Sally föddes för tidigt och att det blev akut kejsar snitt. Förstår att det är kämpigt och inget man är beredd på ska hända.Att det kanske är svårt för er att hänga med att ni blivit föräldrar till en liten tjej när allt gått så fort.Håller tummarna och tänker mycket på er. Läste vad du skrivit till oss på jobbet igår. Följer din blogg. Du/ni är fantastisk det vet ni hoppas jag! Många VARMA KRAMAR Från Indian Hövdingen

2009-09-11 @ 14:34:49
Postat av: Patricia

Åh, jag blir alldeles rörd när jag läser om lilla Sally, det gör ont i hjärtat. Vi har ju en alldeles nyfödd själva här nu och man tänker ju på att det kunde hänt en själv och det lilla pyret, som just nu är det allra käraste man har. Tänker på er såå mycket. kramar

2009-09-11 @ 22:12:20
Postat av: Ulrika

Hej på er! Håller en stor tumme att den lilla magen kommer igång som den ska så småningom så att Sally får utvecklas och bli stor o lugn o ro.

Pratade med Irma på 5:an idag och alla hälsar till er och tänker på er.



Kramiz och glöm inte att ta hand om varandra!

2009-09-13 @ 07:18:27
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0