Var är "hemma"?

Vi har nu sovit hemma ett par nätter och visst funkar det bra, och visst är det skönt att vara hemma med alla sina saker och man kan göra precis som man vill när man vill. Fast jag känner mig så enormt tudelad, jag vet egentligen inte var "hemma" är just nu? "Home is were your heart is" sägs det ju, men var är det då? Här hemma i lägenheten eller hos Sally? Svårt.. När jag är med Sally och Rickard är jag världens lyckligaste, men så fort jag kommer hem så saknar jag Sally jättemycket och kan knappt vänta tills jag får se och hålla henne igen.

Men som sagt så vet jag ju också om att vi måste sova för att kunna orka med dagarna i Skövde och det kanske vi bäst gör hemma i våra egna sängar istället för de hårda sjukhussängarna. Dock blir saknaden ibland får stor och jag kan inte hålla tillbaka tårarna, och det känns så skönt att Rickard finns hemma i dom lägena. Han har inte vikt från min sida sen Sally föddes och jag vet inte vad jag hade gjort utan honom dessa veckor som varit. Det är först nu som det känns att jag "landar" i allt det som hänt. Jag börjar förstå nu att jag, Rickard och Sally är en familj och det ska vi vara länge till. Och det är först nu jag känner att jag kan ta på mig rollen som mamma, även om det är väldigt, väldigt ovant.

Snart dags att sova, och imorgon bär det återigen av till Skövde - äntligen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0